Biuro parafialne
Treść
Biuro parafialne
Czynne w dni powszednie:
- w godz. 7.00 - 8.00
- oraz po Mszy św. popołudniowej (oprócz poniedziałku)
DO CHOREGO O KAŻDEJ PORZE.
Dokumenty i dane konieczne do sprawnego załatwienia formalności związanych z:
I. Sakramentem chrztu:
- akt urodzenia dziecka wydany przez Urząd Stanu Cywilnego
- dane o rodzicach chrzestnych (imię, nazwisko, adres zamieszkania)
- zaświadczenie o praktykowaniu wiary rodziców chrzestnych (z parafii zamieszkania)
II. Sakramentem małżeństwa:
Narzeczeni powinni zgłosić się przynajmniej 3 pełne miesiące przed planowaną datą ślubu z następującymi dokumentami:
- dowód osobisty
- świadectwo chrztu (dotyczy tych, którzy są ochrzczeni poza parafią w Ochotnicy Dolnej) - świadectwo chrztu /do ślubu/ jest ważne 3 miesiące
- świadectwo bierzmowania /zwykle jest to adnotacja w świadectwie chrztu/
- świadectwo z ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej z oceną z religii
- zaświadczenie ukończenia katechizacji przedmałżeńskiej (tzw. kursu przedmałżeńskiego)
- zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (po pierwszej rozmowie w kancelarii - dotyczy małżeństwa konkordatowego)
- dane świadków sakramentu (imię, nazwisko, adres zamieszkania)
- akt ślubu cywilnego, jeśli wcześniej został zawarty związek cywilny
III. Pogrzebem:
- akt zgonu
- zaświadczenie o udzieleniu sakramentów św. (jeśli zgon nastąpił poza parafią); jeśli zgon nastąpił w szpitalu, zaświadczenie wystawia kapelan szpitala
- zgoda proboszcza własnej parafii zmarłego, jeśli pogrzeb odbywa się na terenie innej niż jego parafii